Market research

Før JBG Consulting starter et nyt samarbejde op, så er det essentielt at udarbejde diverse markedsundersøgelser indenfor kundens 1) industri, 2) konkurrenter og 3) nuværende købstendenser fra klienter.

1. Industri
Der kan være diverse faktorer der påvirker en industri og slagsprocessen for et eksternt salgsbureau som JBG Consulting, og det er derfor vigtigt at forstå hvordan markedet indenfor denne industri fungerer før et samarbejde opstartes. Salgsarbejdet afhænger af hvordan industrien performer, og det kan derfor måske først give mening at opstarte et samarbejde, når industrien er i positiv udvikling i stedet for negativ udvikling f.eks. 

2. Konkurrentanalyse
Det er vigtigt at forstå hvordan det nuværende marked fungerer, og om der der andre aktører, som tilbyder 1) samme afdækning af behov, 2) nogenlunde samme produkter / løsninger og 3) andre features, som din forretning ikke tilbyder. Ved at afdække konkurrenterne og få en klar forståelse, så vil JBG Consulting kunne sammensætte i “konceptudviklingsfasen” klare USP’er i din forretning. 

3. Købstendenser ved nuværende kunder
Før man begynder at udvide kundeporteføljen og springe ud i mødebooking og ekstern salgsarbejde, så er det vigtigt at forstå hvordan købstendensen var ved de nuværende kunder, hvorfor de valgte jeres produkt / løsning samt timingen i deres købscyklus. Det er fuldstændig essentielt at have skabt dette fundament før man begynder at opstarte mødebooking og engagere et eksternt salgsbureau.

JBG Consulting har diverse metoder og processer for at få denne forståelse for dine nuværende kunder, og hvad dine salgsargumenter egentlig skal baseret på. Det kan gøres gennem kvantitative eller kvalitative metoder – fællesnævneren er at få kortlagt hvorfor dine nuværende kunder valgte at gå med din forretning 

4. Forventningsafstemning
Engagementet for markedsundersøgelserne bliver forventningsafstemt inden et samarbejde startes, og kunden bestemmer hvad JBG Consulting skal undersøge. Dog anbefaler JBG Consulting altid, at en grundigt og gennemført markedsundersøgelse bliver udarbejdet før leadgenerering, mødebooking og salgsarbejde bliver opstartet.  

 

Vil du høre mere om vores services?

Lad os tage en snak